No es coneix la causa primera però sempre hi ha un desequilibri hormonal que resulta en un augment de la producció d'andrògens per part dels ovaris i una producció alterada de les hormones hipofisàries.
La forma en la qual la insulina actua en diferents teixits del nostre cos també s'ha implicat en la causa. Com a resultat de tot, també hi ha un excés d’estrògens i si no es tracta, podem patir conseqüències de tenir massa estrògens. No se sap doncs, on comença realment l’alteració però implica diferents vies hormonals i del metabolisme; és possible que en diferents pacients predomini una alteració o una altra i és important tipificar cada cas de cara al tractament. És un trastorn amb un espectre molt ampli: des de molt lleu fins a molt aparent. Tanmateix s’associa a un augment del greix abdominal, ja sigui de forma relativa (en un pacient amb normopès) o en el context d’obesitat. En aquests darrers casos, el teixit gras, juga un paper molt important.
Els emulsionants són substàncies utilitzades en la indústria alimentària per barrejar dues substàncies no miscibles o difícils de barrejar.
El servei d'Endocrinologia de Dexeus, www.endocrino.cat, dirigeix la Unitat d'Obesitat del nostre Hospital des de fa més de 10 anys. Som els especialistes en diabetis, diabetis gestacional, obesitat i nutrició en general.
La metformina durant l'embaràs en dones amb síndrome d'ovari poliquístic podria provocar una menor incidència d'avortament tardà. No obstant això, no prevé la diabetis gestacional, i pot produir un pes del nen més a l'edat de 4 anys i un perímetre cefàlic lleugerament major