Aliments de temporada: LA CARBASSA

categoría Nutrició

19 octubre 2015



Típica de la tardor, té importants propietats nutritives y escasses calories

La carbassa és una hortalissa típica de la tardor.

Te un elevat contingut el aigua (90%) la qual cosa fa que sigui molt poc calòrica, només aporta 32Kcal per cada 100g. Si a aquestes característiques hi sumem el  que és rica en fibra i per tant ens proporciona sacietat s’entén que sigui una elecció ideal en dietes d’aprimament.

Destaca pel seu contingut en Vitamina A, en forma de beta carotens, que li proporcionen el seu color ataronjat, fan que tingui propietats antioxidants, sobre la visió i la salut de la pell. També conté  potassi que li dóna propietats diürètiques i fa que sigui beneficiosa en casos d’hipertensió arterial, magnesi necessari per la contracció muscular i per regular els estats d’ansietat i calci

La carabassa és molt versàtil ja que la podem preparar de moltes maneres: en forma de crema - saltada en plats de pasta, de llegum o d’arròs - al forn com a guarnició de plats de carn o peix – com a ingredient principal en postres.

 

A continuació us donem algunes idees de plats que podeu fer per beneficiar-vos de les seves propietats:

  • Carabassa gratinada amb formatge: bullir durant 5minuts la carabassa tallada a daus, salpebrar i coure en una safata apta per a al forn a 220ºC. Incorporar ous batuts amb una mica de llet semidesnatada, formatge ratllat (si es mira de controlar pes i/o colesterol elevat millor tipus mozzarella) i deixar daurar.

 

  • Lasanya de carbassa i col: bullir 15minuts col tallada a juliana, afegir carabassa a daus i coure 10minuts més. Escórrer mentre es bullen plaques de pasta de lasanya durant 6minuts. En una safata apta per a forn muntar la lasanya alternant les plaques de pasta amb una capa de les verdures, una de tomàquet ratllat i una de beixamel (si es mira de cuidar el pes millor evitar-la, pot substituir per una mica de crema espessa de carabassó o bolets sense crema de llet). Napar amb formatge ratllat i gratinar.

 

  • Crema de carabassa:  bullir carabassa ( i si ho desitja també ceba i/o pastanaga) i triturar afegint aigua de la cocció. Si desitja un toc cremós pot afegir-hi formatget light o un rajolí de llet desnatada. Per un plus d’antioxidants amanir amb pebre i cúrcuma.

Autor:


Cap de Servei Responsable Unitat d’hipòfisis Responsable Unitat de tiroides Especialista en endocrinologia de la gestació Especialista en tumors hipofisaris


Nutricionista i educadora en diabetis Especialista en diabetis tipus 1 Especialista en nutrició i esport


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

Dia nacional del Celiac

Aliments de temporada: LA CARBASSA

El 27 de Maig és el Dia Nacional del Celíac. La malaltia celíaca és una intolerància permanent al gluten en la qual l'únic tractament és el seguiment d'una dieta sense gluten.

Continuar llegint

Aliments lleugers i depuratius ideals per les festes: La PINYA

Aliments de temporada: LA CARBASSA

Aquesta fruita aporta poques calories (49Kcal / 100g) ja que té un elevat contingut en aigua (82%). De aportació moderada en carbohidrats (11g / 100g) destaca pel seu contingut en fibra (1.5g / 100g), potassi (146mg / 100g), vitamina C (18mg / 100g) i carotenoides (27mcg / 100g).

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +