ALIMENTS DE TEMPORADA: ELS BOLETS

categoría Nutrició

26 setembre 2018



Són rics en aigua, minerals, fibra i antioxidants

Els bolets són l'òrgan reproductor (la flor) dels fongs. Hi ha diverses classes comestibles i també tòxiques. Algunes de les espècies comestibles més conegudes són Xampinyons, Bolet de Card, Cep, Boletus, Rovellons,Llenegues, Trufes ...

Amb l'arribada de les pluges de tardor comença la temporada de bolets, encara que la veritat és que a Espanya poden trobar bolets durant tot l'any. A Catalunya hi ha una arrelada tradició boletaire i és per aquest motiu que aquestes són ingredient de molts dels nostres plats.

Els bolets són considerades superfoods ja que per les seves característiques poden prevenir de malalties. Destaquen per la seva aportació en vitamines del grup B com l'àcid fòlic i minerals com potassi, seleni, coure i fòsfor.

Pel seu elevat aportació d'aigua i fibra provoquen efecte saciant pel que estan especialment indicades per a aquelles persones que tracten de baixar pes ja que a més aporten molt poques calories (unes 30kcal per cada 100g, segons varietat de bolet).

Per la seva aportació de potassi poden ser interessants per als qui pateixen hipertensió i gràcies a la seva fibra ajuden a baixar les xifres de colesterol.
Els bolets prevenen l'envelliment per l'efecte antioxidant del seleni. El coure que contenen fa que reforcin el sistema immune, nerviós i vascular. Per l’aport en fòsfor fa que facilitin la concentració, ideals per a estudiants, i contribueixin a la formació d'ossos i dents.

RECEPTES lleugeres amb bolets:

  • Rovellons saltats amb all: netejar amb cura els rovellons. Saltar en una paella amb una mica d'oli d'oliva, all laminat i bitxo. S’hi pot posar julivert. Servir calent com a primer plat o guarnició d'un segon.
  • Remenat de bolets i gambes: triar diverses classes de bolets al gust i netejar-les bé, pelar les gambes. Preparar el remenat escalfant una mica d'oli a la paella per saltar les gambes, a continuació afegir els bolets i en 1-2minuts l'ou, remenant fins que qualli. Afegir-hi pebre i / o espècies aromàtiques, per exemple anet.
  • Crema de bolets: si es trien bolets deshidratats (mescla o ceps), rehidratar amb aigua calenta durant 25-20 minuts i reservar l'aigua. Saltar els bolets amb poc oli a la paella, afegir pebre al gust. Abocar l'aigua del remull per aportar major gust i deixar bullir. Triturar amb el turmix i emulsionar amb llet ideal. Servir ben calent.

Autor:


Cap de Servei @doctorasesmilo Responsable Unitat d’hipòfisis Responsable Unitat de tiroides Especialista en endocrinologia de la gestació


Nutricionista i educadora en diabetis


Dietista-Nutricionista Educadora en Diabetis Especialista en Nutrició Esportiva


Nutricionista i educadora en diabetis


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

El Protocol Nutricional Autoimmune, una possible ajuda per a pacients amb malalties autoimmunitàries?

ALIMENTS DE TEMPORADA: ELS BOLETS

El Protocol Autoimmune és un estil de vida que combina l’alimentació i hàbits saludables, i que pretén millorar la salut de les persones amb malalties autoimmunitàries. Val a dir que aquest protocol no ha assolit nivell d’evidència científica però ens el demana gent amb trastorns autoimmunitaris, especialment digestius, que no milloren amb la teràpia bàsica i provar-ho tampoc no perjudica.

Continuar llegint

CIRURGÍA DE LA OBESITAT; QUINA TÈCNICA ESCOLLIR?

ALIMENTS DE TEMPORADA: ELS BOLETS

La cirurgia de l’obesitat o també anomenada cirurgia bariàtrica és la cirurgia que es realitza per a afavorir la pèrdua de pes. Va dirigida a pacients amb obesitat mòrbida o amb obesitat acompanyada de comorbiditats associades susceptibles a millorar amb la pèrdua de pes, com poden ser la Diabetis Mellitus tipus 2 (DM2) o les apnees de la son.

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +