ALIMENTS DE TEMPORADA: ELS BOLETS

categoría Nutrició

29 agost 2015



Són rics en aigua, minerals, fibra i antioxidants

Els bolets són l'òrgan reproductor (la flor) dels fongs. Hi ha diverses classes comestibles i també tòxiques. Algunes de les espècies comestibles més conegudes són Xampinyons, Bolet de Card, Cep, Boletus, Rovellons,Llenegues, Trufes ...

Amb l'arribada de les pluges de tardor comença la temporada de bolets, encara que la veritat és que a Espanya poden trobar bolets durant tot l'any. A Catalunya hi ha una arrelada tradició boletaire i és per aquest motiu que aquestes són ingredient de molts dels nostres plats.

Els bolets són considerades superfoods ja que per les seves característiques poden prevenir de malalties. Destaquen per la seva aportació en vitamines del grup B com l'àcid fòlic i minerals com potassi, seleni, coure i fòsfor.

Pel seu elevat aportació d'aigua i fibra provoquen efecte saciant pel que estan especialment indicades per a aquelles persones que tracten de baixar pes ja que a més aporten molt poques calories (unes 30kcal per cada 100g, segons varietat de bolet).

Per la seva aportació de potassi poden ser interessants per als qui pateixen hipertensió i gràcies a la seva fibra ajuden a baixar les xifres de colesterol.
Els bolets prevenen l'envelliment per l'efecte antioxidant del seleni. El coure que contenen fa que reforcin el sistema immune, nerviós i vascular. Per l’aport en fòsfor fa que facilitin la concentració, ideals per a estudiants, i contribueixin a la formació d'ossos i dents.

RECEPTES lleugeres amb bolets:

  • Rovellons saltats amb all: netejar amb cura els rovellons. Saltar en una paella amb una mica d'oli d'oliva, all laminat i bitxo. S’hi pot posar julivert. Servir calent com a primer plat o guarnició d'un segon.
  • Remenat de bolets i gambes: triar diverses classes de bolets al gust i netejar-les bé, pelar les gambes. Preparar el remenat escalfant una mica d'oli a la paella per saltar les gambes, a continuació afegir els bolets i en 1-2minuts l'ou, remenant fins que qualli. Afegir-hi pebre i / o espècies aromàtiques, per exemple anet.
  • Crema de bolets: si es trien bolets deshidratats (mescla o ceps), rehidratar amb aigua calenta durant 25-20 minuts i reservar l'aigua. Saltar els bolets amb poc oli a la paella, afegir pebre al gust. Abocar l'aigua del remull per aportar major gust i deixar bullir. Triturar amb el turmix i emulsionar amb llet ideal. Servir ben calent.

Autor:


Cap de Servei Responsable Unitat d’hipòfisis Responsable Unitat de tiroides Especialista en endocrinologia de la gestació Especialista en tumors hipofisaris


Nutricionista i educadora en diabetis Especialista en diabetis tipus 1 Especialista en nutrició i esport


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

La nutrició en l'esport: peça clau

ALIMENTS DE TEMPORADA: ELS BOLETS

L'exercici físic està de moda. Cada vegada hi ha més persones que consideren imprescindible l'exercici físic en les seves vides i el practiquen de manera rutinària. L'exercici no només millora l'estat de salut física, també ens aporta importants beneficis en la salut mental i millora la memòria i capacitat cognitiva. Per a molts superar-se i millorar el rendiment suposen la motivació necessària per mantenir i reforçar l'activitat. Una alimentació adaptada a les necessitats de cada persona i al tipus d'exercici que realitza, és clau per aconseguir-ho.

Continuar llegint

Quin pes he de tenir durant L’EMBARÀS ?

ALIMENTS DE TEMPORADA: ELS BOLETS

Tens sobrepès o obesitat i estàs pensant a quedar-te embarassada? Millorar la teva salut sí que importa. Saps quant pes hauries d’augmentar durant l’embaràs per a garantir la salut del teu nadó? Trobar-se en un pes correcte i augmentar-ne l’adequat durant la gestació és crucial pel teu bebè.

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +