TRUCS NUTRICIONALS PER CUIDAR LA TEVA PELL DESPRÉS DE L’ESTIU

categoría Nutrició

29 agost 2015



El consum de certs aliments pot ajudar-nos a aconseguir major protecció per la pell exposada al sol i a mantenir el bronzejat

El consum de certs aliments pot ajudar-nos a aconseguir major protecció per la pell exposada al sol i a mantenir una mica el bronzejat

Els nutrients necessaris per a aconseguir-ho són: La vitamina C, E, betacarotens i Omega-3.

El β-carotè és un dels pigments més importants del grup dels carotenoides.

La seva ingesta és important ja que:

  • Es converteix en vitamina A en el nostre organisme, la qual ajuda a donar coloració a la nostra pell i protegeix dels raigs ultraviolats.
  • És un antioxidant que contribueix a protegir el cos contra els efectes nocius dels radicals lliures, els quals augmenten el risc de desenvolupar melanomes.
  • Prevé l'envelliment de la pell

Es troba en vegetals de color vermell, taronja o groc: en verdures i hortalisses com pastanaga, carbassa, pebrot, remolatxa ... i en fruites com mango, meló, aranja, caqui, albercoc dessecat ...

Per augmentar la seva biodisponibilitat (quantitat de β- carotè que absorbim) hem d'evitar cuinar, tallar el mínim possible els aliments i afegir algun greix saludable, com ara amanir amb oli d'oliva.

És important tenir en compte que el consum excessiu de carotenoides pot generar carotenèmia (pigmentació groguenca o ataronjada a la pell). Aquesta no sol donar-se a no ser que es consumeixin grans quantitats de vegetals i fruites o dosis molt elevades de productes vitamínics que continguin carotens. Pot aparèixer més comunament en vegetarians, donant-se coloració groguenca o ataronjada en mans i peus.

Vitamina E: Gran antioxidant que ajuda a la reparació de la pell. El trobem a: olis vegetals (oliva, gira-sol ...), fruits secs i llavors oleaginoses (pipes de gira-sol, avellana, pinyó, ametlla i cacauet ...) o en el germen de blat.

Vitamina C: Ajuda a la síntesi del col·làgen, component essencial en la dermis, que proporciona elasticitat. Són fonts d'aquesta vitamina algunes verdures (pebrot vermell i verd, bròquil, col de Brussel·les ...) i fruites (maduixa, taronja, mandarina, llimona, llima, mango, kiwi, papaia, guaiaba o litxi)

Àcids grassos essencials Omega-3: Ajuden a la correcta hidratació i elasticitat de la pell. Els trobem en l'oli d'oliva verge extra, peixos blaus i fruits secs.

Per aconseguir el consum adequat d'aquests nutrients, hem de seguir les bases de la dieta consumint 2-3raciones de vegetals al dia (intentant que una d'elles sigui crua) i 2-3 peces de fruita (senceres i repartides en les diferents menjars, millor evitar els sucs de fruita, ja siguin naturals o comercials, ja que contenen molt sucre)

Hidratació:

La correcta hidratació adquireix un paper rellevant ja que amb la calor es sua més i la pèrdua d'aigua és més gran, per això és fonamental beure 1,5-2L d'aigua al dia, segons necessitats de cada un. Si costa prendre l'aigua com a tal es pot barrejar amb rodanxes de llimona, fulles de menta o alfàbrega o elaborar infusions fredes amb stevia

Autor:


Cap de Servei Responsable Unitat d’hipòfisis Responsable Unitat de tiroides Especialista en endocrinologia de la gestació Especialista en tumors hipofisaris


Nutricionista i educadora en diabetis Especialista en diabetis tipus 1 Especialista en nutrició i esport


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

El consum d'espècies picants genera beneficis per a la salut

TRUCS NUTRICIONALS PER CUIDAR LA TEVA PELL DESPRÉS DE L’ESTIU

Diversos estudis han vinculat l'atracció pel menjar picant a persones atrevides, amb fortes personalitats i persones a la recerca d'aventures.

Continuar llegint

GARCINIA CAMBOGIA

TRUCS NUTRICIONALS PER CUIDAR LA TEVA PELL DESPRÉS DE L’ESTIU

L’extracte de la Garcinia Cambogia (àcid hidroxicítric) té un paper prometedor com a coadjuvant de la dieta i l’exercici físic en la pèrdua ponderal en persones amb excés de pes, així com en la resistència esportiva.

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +