TRUCS NUTRICIONALS PER CUIDAR LA TEVA PELL DESPRÉS DE L’ESTIU

categoría Nutrició

29 agost 2015



El consum de certs aliments pot ajudar-nos a aconseguir major protecció per la pell exposada al sol i a mantenir el bronzejat

El consum de certs aliments pot ajudar-nos a aconseguir major protecció per la pell exposada al sol i a mantenir una mica el bronzejat

Els nutrients necessaris per a aconseguir-ho són: La vitamina C, E, betacarotens i Omega-3.

El β-carotè és un dels pigments més importants del grup dels carotenoides.

La seva ingesta és important ja que:

  • Es converteix en vitamina A en el nostre organisme, la qual ajuda a donar coloració a la nostra pell i protegeix dels raigs ultraviolats.
  • És un antioxidant que contribueix a protegir el cos contra els efectes nocius dels radicals lliures, els quals augmenten el risc de desenvolupar melanomes.
  • Prevé l'envelliment de la pell

Es troba en vegetals de color vermell, taronja o groc: en verdures i hortalisses com pastanaga, carbassa, pebrot, remolatxa ... i en fruites com mango, meló, aranja, caqui, albercoc dessecat ...

Per augmentar la seva biodisponibilitat (quantitat de β- carotè que absorbim) hem d'evitar cuinar, tallar el mínim possible els aliments i afegir algun greix saludable, com ara amanir amb oli d'oliva.

És important tenir en compte que el consum excessiu de carotenoides pot generar carotenèmia (pigmentació groguenca o ataronjada a la pell). Aquesta no sol donar-se a no ser que es consumeixin grans quantitats de vegetals i fruites o dosis molt elevades de productes vitamínics que continguin carotens. Pot aparèixer més comunament en vegetarians, donant-se coloració groguenca o ataronjada en mans i peus.

Vitamina E: Gran antioxidant que ajuda a la reparació de la pell. El trobem a: olis vegetals (oliva, gira-sol ...), fruits secs i llavors oleaginoses (pipes de gira-sol, avellana, pinyó, ametlla i cacauet ...) o en el germen de blat.

Vitamina C: Ajuda a la síntesi del col·làgen, component essencial en la dermis, que proporciona elasticitat. Són fonts d'aquesta vitamina algunes verdures (pebrot vermell i verd, bròquil, col de Brussel·les ...) i fruites (maduixa, taronja, mandarina, llimona, llima, mango, kiwi, papaia, guaiaba o litxi)

Àcids grassos essencials Omega-3: Ajuden a la correcta hidratació i elasticitat de la pell. Els trobem en l'oli d'oliva verge extra, peixos blaus i fruits secs.

Per aconseguir el consum adequat d'aquests nutrients, hem de seguir les bases de la dieta consumint 2-3raciones de vegetals al dia (intentant que una d'elles sigui crua) i 2-3 peces de fruita (senceres i repartides en les diferents menjars, millor evitar els sucs de fruita, ja siguin naturals o comercials, ja que contenen molt sucre)

Hidratació:

La correcta hidratació adquireix un paper rellevant ja que amb la calor es sua més i la pèrdua d'aigua és més gran, per això és fonamental beure 1,5-2L d'aigua al dia, segons necessitats de cada un. Si costa prendre l'aigua com a tal es pot barrejar amb rodanxes de llimona, fulles de menta o alfàbrega o elaborar infusions fredes amb stevia

Autor:


Cap de Servei Responsable Unitat d’hipòfisis Responsable Unitat de tiroides Especialista en endocrinologia de la gestació Especialista en tumors hipofisaris


Nutricionista i educadora en diabetis Especialista en diabetis tipus 1 Especialista en nutrició i esport


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

UNA PANDÈMIA SILENCIOSA: EL SUCRE

TRUCS NUTRICIONALS PER CUIDAR LA TEVA PELL DESPRÉS DE L’ESTIU

En els últims temps hem vist incrementat el consum de sucre sobretot en productes manufacturats. Sabem que el seu consum no és bo per a la salut i que afavoreix l'aparició de certes malalties. Quina quantitat de sucre consumim?

Continuar llegint

2016 és l'any internacional de les llegums

TRUCS NUTRICIONALS PER CUIDAR LA TEVA PELL DESPRÉS DE L’ESTIU

L'Assemblea General de les Nacions Unides va proclamar l'any 2016 com l'Any Internacional de les Llegums amb el propòsit de sensibilitzar la població sobre els seus avantatges nutricionals com a part d'una producció d'aliments sostenible encaminada a aconseguir la seguretat alimentària i la nutrició.

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +