12 març 2015



El consum d’ humus s'associa amb una baixa incidència d’obesitat i altres problemes de salut

L'humus és una pasta que es compon de cigrons amb suc de llimona i all. Se sol servir com a aperitiu i / o acompanyament dels àpats.

S'ha realitzat un estudi aleatoritzat amb adults nord-americans, en què es consumia humus / cigrons.

Es conclou que el consum d'humus i cigrons està associat amb dietes riques en nutrients i millores en el control del pes.

El perfil lipídic (quantitat de greix total, percentatge de greix saturat i colesterol) van ser més baixos, mentre que la fibra, vitamina A i C, potassi, folat, magnesi i ferro van ser majors en les dietes en què es van incloure humus / cigrons .

La població que va consumir Humus / cigrons tenir un menor IMC (Índex de massa corporal) i menor circumferència de cintura. Els hidrats de carboni, macronutrient principal de les llegums, són de baix índex glucèmic, és a dir que digereixen de manera lenta, donant sensació de sacietat. El contingut de proteïna que presenta i el contingut de fibra, és un mecanisme potencial pel control de pes. Tot i que la relació entre la fibra i pes és limitat, alguns estudis han demostrat que les persones que consumeixen més fibra pesen menys que els que consumeixen menys quantitat.

Aquestes troballes suggereixen que el consum d'humus / cigrons, han de ser recomanats per professionals de la salut com a part d'una dieta equilibrada.

RECEPTA DE HUMUS

Ingredients per a 4 persones

  •  ½ quilo de cigrons cuits
  • 2 llimones 3 grans d'all, aixafat
  • Oli d'oliva
  • Julivert fresc

Preparació:

  1. Escórrer els cigrons i passar-los per una batedora fins a crear un puré homogeni
  2. Afegir els grans d'all pelats i picats, el suc de llimona de 2 llimones i la cullerada de sal.
  3. Barrejar durant 3-5 minuts fins que quedi una consistència suau.
  4. Emplateu en un bol i afegir oli d'oliva verge. Pot adornar amb el julivert (opcional).
  5. Servir amb pa de pita.

Si vol realitzar humus picant, pot afegir bitxo o pebre negre.

Si està controlant el pes i vol fer una versió light, utilitzeu com a màxim una cullerada sopera oli i substitueixi el pa de pita per pa integral o torrades integrals o verdures tallades a juliana (pastanaga, pebrot verd i vermell, ceba, ceballot ...) .

Recordeu que la quantitat d'humus no és lliure així que es recomana el consum de 2 cullerades soperes per àpat, encara que es pot ajustar en funció de l’apat i de la persona

Autor:


12 març 2015 por CSENDO Endocrinologia i Nutrició

Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

Gran notícia per als pacients que lluiten contra el sobrepès i l'obesitat: per fi un fàrmac que redueix la gana

L'humus

Una dosi diària de 3 mg de liraglutida juntament amb dieta i activitat física ocasiona una pèrdua de pes significativa en persones amb sobrepès i obesitat, i redueix tots els problemes associats a l'excés de pes

Continuar llegint

TRUCS NUTRICIONALS PER CUIDAR LA TEVA PELL DESPRÉS DE L’ESTIU

L'humus

El consum de certs aliments pot ajudar-nos a aconseguir major protecció per la pell exposada al sol i a mantenir el bronzejat

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +