El consum de lactis s'ha relacionat amb menor risc de DIABETIS tipus II i Hipertensió arterial

categoría Nutrició

08 juny 2020



Des de fa anys són ben coneguts els beneficis del consum de lactis en la nostra dieta. En general, se solen recomanar la ingesta de 2-4 racions de lactis al dia, podent augmentar el seu consum en etapes com la gestació, lactància materna i menopausa.

 

Molts estudis han relacionat el consum de lactis amb:

  • Menor risc d'obesitat
  • Ajuden a controlar la tensió arterial
  • Menor incidència de Diabetis tipus II
  • Reducció de colesterol LDL (dolent) i augment de colesterol HDL (bo)

Tot i que no és un aliment imprescindible (es pot seguir una alimentació exempta de làctics sense tenir dèficit de calci) és aconsellable el seu consum ja que pot ser complicat arribar a les necessitats de calci (sobretot en etapes de la vida a les quals està augmentat la seva consum)

Una nova investigació demostra que una dieta rica en productes lactis sembla relacionar-se amb menor risc a certes malalties, especialment, prevenció de patologies com diabetis i hipertensió arterial.


L'estudi ha estat realitzat per un equip internacional d'investigadors en el qual es va analitzar a 147.812 participants d'entre 35 i 70 anys de 21 països diferents (entre ells Argentina, Brasil, Canadà, Xile, Xina, Colòmbia, Índia, Estats units ... entre altres)
Els participants havien d'emplenar qüestionaris de freqüència de consum de lactis en l'últim any. Els productes lactis incloïen: llet, iogurt, formatges, plats preparats a base de formatges, cremes de llet ... i tots els seus derivats excepte la mantega (ja que és el greix habitual de consum en alguns països)

Es van analitzar factors mèdics com el consum de fàrmacs, tabaquisme, pes, talla, circumferència de la cintura, pressió arterial i glucosa basal. Es va realitzar un seguiment d'aquests paràmetres durant 9 anys i es va fer seguiment mèdic per valorar com modificaven els paràmetres amb el consum de lactis diàriament.

 

Els resultats van mostrar que el consum de 2 racions de lactis al dia es relaciona amb un menor risc d'aparició de diabetis tipus II i hipertensió arterial entre un 11-12% menys i 24% menys de risc d'aparició de Síndrome metabòlica.

També es va concloure que el consum de 3 racions de lactis / dia es reduïen les mateixes patologies en un 13-14% menys. És a dir, a major consum de lactis, menor risc d'aparició de diabetis tipus II i Hipertensió arterial.

Aquestes associacions es van relacionar més amb el consum de lactis sencers o semigrassos que amb el consum de lactis desnatats. És més, el consum de lactis baixos en greix no es va associar amb una menor prevalença de la síndrome metabòlica.

 

Els investigadors conclouen que l'estudi realitzat, és un estudi observacional i que no podem relacionar una causa-efecte directa. No obstant això, les troballes de l'estudi es relacionen amb molts altres, en els quals s'ha vist clara la relació del consum de lactis sencers amb la prevenció de certes patologies com la hipertensió, diabetis i malalties cardiovasculars en general.

 

Si gaudeixes menjant lactis i sobre tot ets d'aquells/ es que t'agrada consumir lactis sencers, poden ser un aliat per a la teva salut, sempre que valorem altres aspectes mèdics.

 

Si vols prevenir malalties cardiovasculars i millorar la teva alimentació, acudeix a ENDOCS, on Endocrins i Dietistes t'ajudaran a prevenir i millorar la teva salut.

Autor:


Cap de Servei @doctorasesmilo Especialista en endocrinologia de la gestació/reproducció Responsable Unitat d’hipòfisis Responsable Unitat de tiroides Co-cordinació de la Unitat d' Ovari poliquístic


Dietista-Nutricionista Educadora en Diabetis Coach nutricional Especialista en Nutrició Esportiva Especialista en nutrició en embaràs i lactància Coordinació unitad d' obesidad


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

La nutrició en l'esport: peça clau

El consum de lactis s'ha relacionat amb menor risc de DIABETIS tipus II i Hipertensió arterial

L'exercici físic està de moda. Cada vegada hi ha més persones que consideren imprescindible l'exercici físic en les seves vides i el practiquen de manera rutinària. L'exercici no només millora l'estat de salut física, també ens aporta importants beneficis en la salut mental i millora la memòria i capacitat cognitiva. Per a molts superar-se i millorar el rendiment suposen la motivació necessària per mantenir i reforçar l'activitat. Una alimentació adaptada a les necessitats de cada persona i al tipus d'exercici que realitza, és clau per aconseguir-ho.

Continuar llegint

El consum d'espècies picants genera beneficis per a la salut

El consum de lactis s'ha relacionat amb menor risc de DIABETIS tipus II i Hipertensió arterial

Diversos estudis han vinculat l'atracció pel menjar picant a persones atrevides, amb fortes personalitats i persones a la recerca d'aventures.

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +