EL CONSUM DE HUMUS S'ASSOCIA AMB UNA BAIXA INCIDÈNCIA DE L'OBESITAT I ALTRES PROBLEMES DE SALUT

categoría Nutrició

15 octubre 2019



L'humus és una pasta que es compon de cigrons amb suc de llimona, sèsam i all. Se sol servir com a aperitiu, primer plat i / o acompanyament dels àpats. S'ha realitzat un estudi aleatoritzat amb adults nord-americans, en què es consumia humus / cigrons. Es conclou que el consum d'humus i cigrons està associat amb dietes riques en nutrients i millores en el control del pes.

L'humus és una pasta que es compon de cigrons amb suc de llimona, sèsam i all. Se sol servir com a aperitiu, primer plat i / o acompanyament dels àpats.

El perfil lipídic (quantitat de greix total, percentatge de greix saturat i colesterol) van ser més baixos, mentre que la fibra, vitamina A i C, potassi, folat, magnesi i ferro van ser majors en les dietes en què es van incloure humus / cigrons .

La població que va consumir Humus / cigrons va tenir un menor IMC (Índex de massa corporal) i menor circumferència de cintura. Els hidrats de carboni, macronutrient principal de les llegums, són de baix índex glucèmic, és a dir que es digereixen de manera lenta, donant sensació de sacietat. El contingut de proteïna que presenta i el contingut de fibra, és un mecanisme potencial per al control de pes. Tot i que la relació entre la fibra i pes és limitat, alguns estudis han demostrat que les persones que consumeixen més fibra pesen menys que els que consumeixen menys quantitat.

Aquestes troballes suggereixen que el consum d'humus / cigrons, han de ser recomanats per professionals de la salut com a part d'una dieta equilibrada.

 

RECEPTA DE HUMUS

 

Ingredients per a 4 persones

  • ½ quilo de cigrons cuits
  • 2 llimones
  • 3 grans d'all, aixafat
  • Oli d'oliva
  • julivert fresc
  • Sèsam (opcional)

Preparació:

 

  1. Escórrer els cigrons i passar-los per una batedora fins a crear un puré homogeni
  2. Afegir els grans d'all pelats i picats, el suc de llimona de 2 llimones i la cullerada de sal.
  3. Barrejar durant 3-5 minuts fins que quedi una consistència suau.
  4. Emplateu en un bol i afegir oli d'oliva verge. Pot adornar amb el julivert (opcional).
  5. Servir amb pa de pita.


Si vol realitzar humus picant, pot afegir bitxo o pebre negre.

  • Si està controlant el pes i vol fer una versió light, utilitzeu com a màxim una cullerada sopera oli i substitueixi el pa de pita per pa integral o torrades integrals o verdures tallades a juliana (pastanaga, pebrot verd i vermell, ceba, ceba tendra ...)

Autor:


Cap de Servei @doctorasesmilo Responsable Unitat d’hipòfisis Responsable Unitat de tiroides Especialista en endocrinologia de la gestació


Nutricionista i educadora en diabetis


Dietista-Nutricionista Educadora en Diabetis Especialista en Nutrició Esportiva


Nutricionista i educadora en diabetis


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

El Protocol Nutricional Autoimmune, una possible ajuda per a pacients amb malalties autoimmunitàries?

EL CONSUM DE HUMUS S'ASSOCIA AMB UNA BAIXA INCIDÈNCIA DE L'OBESITAT I ALTRES PROBLEMES DE SALUT

El Protocol Autoimmune és un estil de vida que combina l’alimentació i hàbits saludables, i que pretén millorar la salut de les persones amb malalties autoimmunitàries. Val a dir que aquest protocol no ha assolit nivell d’evidència científica però ens el demana gent amb trastorns autoimmunitaris, especialment digestius, que no milloren amb la teràpia bàsica i provar-ho tampoc no perjudica.

Continuar llegint

Alimentació per a esportistes

EL CONSUM DE HUMUS S'ASSOCIA AMB UNA BAIXA INCIDÈNCIA DE L'OBESITAT I ALTRES PROBLEMES DE SALUT

Els beneficis de l'exercici físic per a la salut són nombrosos i cada vegada més persones fan exercici físic de manera rutinària.

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +